Soooool

Ojj vad fint väder meteorologerna har "lovat" till veckoslutet! Sol, sol och ännu mera sol! Mellan 15 och 19 grader menar de också på att termometern borde visa (inte våra förståss, eftersom båda är på vår soliga köksväg, nån har inte riktigt tänkt efter då de har satts upp..)

För min del betyder veckoslut jobb, men som tur är det ju ganska korta dagar, så jag hinner vara på kolonilotten i alla fall! Ikväll skall jag försöka få inklämt lite omplantering av de plantor som ännu står inne, zinnia, penséer, tomat och paprika står först i tur!

Imorgon stänger jag på jobbet 2, så 3-tiden räknar jag med att vara på kolonilotten och så skall gamla plastet bort från vår kulle, jorden röras om och nytt plast sättas på. Om några veckor skall ju alla plantor ut på kullen, så då skall deras planteringsgropar grundas med hästgödsel och så får de lite ny mull runt rötterna. Sen är det bara att vänta på att de börjar växa så det knakar! Ifjol växte squaschen så bra att kullen och sen del av gångarna var ingömda. Det var som att gå omkring i en djungel:)

Annars kommer veckoslutet att gå åt till att rensa, gallra och bygga kanter till våra bäddar.

google.fi

/Saga

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0