Paus över helgen

Det blev en liten paus i bloggandet över helgen. På fredagen jobbade jag länge och sen var vi och handla mat och sånt. Så mycket tid till att peta med växterna fanns inte...

På lördagen var det igen jobb och sedan samlade vi ihop alla plantor som vi har inne i olika lådor, nu ska de börja vänjas vid utelivet. Sedan blev det grillning och på kvällen planterade vi om tomater, pensér, zinnia och eukalyptur. Samtidigt fixade jag tre korgar med sommarblommor att ha utanför dörren. Där finns nu svartöga (orange), tagetes (skiftar från gult-rött), hängpelargon (röd), silverek och eterneller.

Söndagen var ännu en dag med jobb, men på morgonen hann jag i alla fall njuta av v lilla trädgård en stund. På kvällen var vi en sväng via kolonilotten och kunde konstatera att där började bli ganska torrt. Som tur hade meteorologerna lovat regn tills idag och med tanke på ljudet jag hör mot plåttaket stämmer det bra!

/Saga

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0