Jag ser blommor överallt!

Det är så jättefint överallt just nu! En massa träd blommar och gräset är fullt med maskrosor!

Jo, jag älskar maskrosor! Kanske inte så mycket i trädgårdslandet, men i gräsmattan. Nåja, i och för sig är det inte ens så farligt om det dyker upp lite maskrosor på kolonilotten, de är i alla fall lättare att rensa bort en våra f*rb*nnade fräknar...

Blommande träd ser jag just nu överallt. Jag kan välja att se ut genom alla fönster, utan det i bastun, och se blommande äppel eller plommonträd. Igår hälsade jag på farföräldrarna och deras krikonträd var helt vita av blom! Hoppas att vädret håller, så att vi får en massa krikon i år! Så fort jag får en egen gård kommer jag att ta spade med och åka iväg till farmor och farfar och gräva upp några krikonplantor. Tycker krikon är så goda och framför allt klarar dom sig utan nästan någon skötsel alls.

/Saga

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0