Att odla vattenmelon...?

Har planer på att tränga in en planta av vattenmelonen 'Sugar Baby' på vår plastkulle på kolonilotten. Eller tränga in kan jag ju inte, men får minska på mängden gurka eller nåt. Den borde väl klara sig på frilandet, eller? Jobbade på en frilandsodling för 3 år sedan och där växte melonerna ute på en åker, så nog ska de väl klara av att växa på en svart kulle med ordenligt med gödsel i planteringsgropen!?!

Har hört att det är bra att sätta någon stor mörk sten under melonerna, då är risken för mögel mindre och stenen lagrar värme, vilket gör att melonen utvecklas snabbare. Har ni testat? Tänkte använda skiffersten som vi har, de är ju släta och bra!

 

google.fi


Kommentarer
Postat av: Laila

Hej! Har haft den vattenmelonen i vårt stora växthus men avstår i år. Varje planta blev drygt en och en halv meter hög men producerade bara en melon per planta. Melonerna fick jag tillverka behåar till och fästa dem med snören upp till taklinan för att de inte skulle tynga ner plantorna, lite pyssel alltså. Men gudomligt goda blev dem. Dock, i förhållande till den plats de ockuperade och allt jobb med dem så - jag prioriterar annat i år.

Ha det gott!/Laila

2011-05-23 @ 20:51:58
Postat av: Annika Naturliga Ting

Hej

Det var ju lustigt.

Jag har haft det som firma namn i 20 år.

Hoppas att det inte blir förväxlingar. Hoppas det inte kommer någon faktura till dig i så fall får du skicka tillbáka vidare till mig.

Jag har ju det namnet även på min hemsida och mejladress. Jag står ju i Allt om Trädgård också så de kan hända att du får lite fel meddelande.

Hoppas det kommer att funka.

Kul med nya bloggare.

Ha det gott

Annika

www.naturligating.se

[email protected]

2011-05-24 @ 11:14:10
URL: http://naturligating.blogspot.com/
Postat av: Annika

Det skall nog ordna sig skall du se.

Det är nog mest blogg kommentarer och frågor som kan dyka upp eftersom du bor i Finland.

Ha det gott

Annika

2011-05-24 @ 13:00:50
URL: http://naturligating.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0